במשך שנים רבות, העולמות של יחסי ציבור וקידום במנועי חיפוש (SEO) היו קיימים כנושאים שונים. מתן הטבות סותרות.
דרך עדכון הפינגווין של גוגל ושתי השינויים של האלגוריתמים של פנדה שיפרה גוגל את חשיבות של איכות התוכן ואתרי הפניה, ויש לבטל את טפסי הספאם של יחסי ציבור וקידום אתרים-SEO
כיום יחסי הציבור וקידום אתרים יש להן מטרות כמעט זהות, כדי להשיג תקשורת רווחית יותר. מה גם יחסי ציבור וקידום אתרים צריכים עמוד השדרה של תוכן רלוונטי, אינפורמטיבי, וראוי לפרסום.
קידום אתרים מתפתח לתרגול יחסי ציבור ותוכן. הנושאים האלו מתכנסים עם משימות משותפות, חזון ומטרות. בין אם אתה מחפש יחסי ציבור מקצועי כדי להגדיל בפועל הדיגיטלי שלך או מומחה קידום אתרים מחפש כישורי יחסי תקשורת ובניית מערכת יחסים במבחן הזמן, ישנם כמה דרכים שאתה יכול לשלב את שתי השיטות ליצירת דחיפה מקסימלית עבור העסק שלך.
תגובות אורחים או בלוגים הינם מרכיב מרכזי של תוכנית יחסי הציבור של הארגון, כפי שהם עושים הרבה כדי להכיר את המומחיות כשאתה כותב מאמר אורח או כותב לפרסום באינטרנט, להיות בטוח לעבוד עם מומחה לקידום אתרים ועל מנת לוודא את הקישורים והטקסט שנכללו בעבודת המאמר ליתרון של העסק שלך.
דוגמה: בחברת השיווק הדיגיטלית בא אני עובד, צירפתי לאחרונה כוחות עם מנהל פתרונות עסקיים, האחראי על האסטרטגיה של לקוחותינו בקידום אתרים וניהול מוניטין, המסמך המקורי במאמר החתימה שלי כלל מילות מפתח ממותגות ומקושר לדף הבית שלנו.
לאחר ניתוח מילות מפתח, הקולגה שלי היה מסוגל להגיד לי שיש ערך הרבה יותר גדול בקישור לדף משנה באתר שלנו ובתוך ההצעות שלנו, באמצעות מילות מפתח "X". מילת מפתח רלוונטית יותר בקישור, מה שיצר מערכת יחסים טובה יותר עם צוות קידום האתרים כדי להגביר את היעילות הכללית שלך.
קידום ויחסי ציבור צריכים לשתף פעולה לקירוב משפיע יותר שיוכל להגביר את המוניטין המקוון של מותג.
העדכונים האחרונים של Google להשאיל נתח חזק יותר מהעוגה לרשתות חברתיים, ולכן הקמת קשרים עם דמויות מפתח ברשתות החברתיות האלה יש לו גם ערך בקידום אתרים וביחסי הציבור.